همه چیز درباره ی جرم گیری دندان ها

جرم گیری دندان مفید است یا خیر؟

جرم گیری دندان ها یک روش درمانی و پیشگیرانه است که همزمان با رشد علم، روز به روز درحال پیشترفت می باشد. جرم گیری دندان همانطور که از اسمش هم پیدا است، یعنی حذف عواملی مثل میکروب و جرم که باعث بیماری های لثه میشوند. اگر بیماری لثه یا التهاب لثه درمان نشود، التهاب و عفونت ممکن است به ریشه دندان رسیده و به استخوان دندان ها اسیب برساند. هر موقع غذا یا نوشیدنی خاص خورده باشید که باعث زردی دندان هایتان می شوند یا زمانی که مدت طولانی پیش دندانپزشک نرفته اید، یک جورایی حس می کنید که وقتش رسیده به کلینیک دندانپزشکی رفته و دندان هایتان را جرم گیری کنید.

اگر جرم گیری دندان ها را بطور منظم هر شش ماه یک بار برای از بین بردن جرم دندان ها انجام دهیم، باعث می شود که چرخه بیماری های لثه از بین برود و از شیوع اسیب های لثه جلوگیری می کند.

اما تصورات غلطی در باره ی جرم گیری دندان وجود دارد. که در اینجا به این شایعات و تصورات غلط اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

این باور های غلط که ممکن است به گوش شما هم خورده باشد از این قبیل جملات هستند: بعد از جرم گیری، دندان ها در لثه ها شروع به حرکت می کنند. بعد از جرم گیری بین دندان ها فاصله می افتد یا جرم گیری، دندان ها را حساس می کند و غیره. این باور های غلط باعث شده که بعضی اشخاص نسبت به جرم گیری حس خوبی نداشته باشند. و دندان هایشان را جرم گیری نکنند. پس در اینجا اجازه بدهید تا درباره واقعیت های جرم گیری با شما صحبت کنیم.

اول از همه باورهای ساختگی و قدیمی راجع به این که دندان ها بعد از جرم گیری ضعیف و لثه ها شل می شوند کاملا بی اساس است. تحقیقات نشان می دهد زمانی که جرم گیری دندان را انجام می دهید، اگر اکثر استخوان ها تحلیل رفته باشند و دور دندان ها را به طور موقت جرم احاطه کرده باشد، در حین عمل جرم گیری ممکن است دندان ها کمی حرکت کنند.
بنابراین جرم گیری باعث حرکت دندان ها نم یشود، اما جرم روی دندان ها در طولانی مدت باعث اسیب به لثه و استخوان دندان می شود و در نهایت دندان ها از بین می روند.
در مواردی دیگر، فواصل بین دندان ها ممکن است توسط رسوبات رنگی دندانی پر شده باشد. در چنین مواقع ای اگر جرم گیری دندان انجام شود و این رسوبات پاک شوند، این فواصل نمایان میشوند و بیمار احساس می کند که فاصله ایجاد شده بین دندان ها به خاطر جرم گیری می باشد.

جرم گیری دندان ها

زمانی که جرم از روی سطح دندان ها برداشته و پاک میشود، سطح پنهانی دندان که توسط جرم پوشیده شده بود در معرض محیط قرار می گیرد که منجر به حساسیت گذرا می شود. این حساسیت گذراست و در همان یکی دو روز اول از بین می رود. حتی می توان با استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت، حساسیت گذرای ناشی از جرم گیری دندان را برطرف کرد.
برخی افراد در طول جرم گیری احساس می کنند که دندان هایشان ساییده می شوند. اما این یک باور غلطی است. سطح دندان با جرم پوشیده و سخت شده است زمانی که دندانپزشک جرم سطح دندان هایتان را می تراشد شما حس می کنید که انگار خود دندان هایتان ساییده می شود.
سر اسکالر که با ان جرم ها برداشته می شوند حباب های ابی را روی سطح دندان بوجود می اورد که این حباب ها امواج شوک مانندی را ایجاد می کنند و نهایتا منجر به از بین رفتن جرم ها و مواد غذایی روی سطح دندان ها میشوند.

در واقع جرم گیری دندان ها نه تنها دندان و لثه ها را ضعیف نمی کند، بلکه دندان ها را هم تقویت می کند. جرم گیری دندان ها باعث نابودی باکتری های دندانی و دهان می شود. پس سعی کنید به طور منظم به کلینیک دندانپزشکی بروید و یا اگر تا به حال دندان هایتان را جرم گیری نکرده اید تحت معاینه ی دندانپزشک درمان دندان هایتان را با جرم گیری شروع کنید. اگر بهداشت و سلامت دندان ها ولثه ها برایتان مهم هستند، هنوز دیر نشده از همین الان اقدام کنید.

در واقع جرم گیری دندان ها روشی بسیار موثر برای از بین بردن بیماری های ثه و دندان می باشد و همچنین جایگزین خوبی برای جراحی های دندان می باشد. در اینجا، تیم کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر قصد دارد با شما درباره ی ۳ واقعیت مهم جرم گیری صحبت کند.

واقعیت هایی درباره ی جرم گیری دندان ها

واقعیت های جرم گیری دندان

یک روش بسیار مقرون به صرفه

شما بیماری های دندان و لثه را به راحتی می توانید با جرم گیری دندان از بین ببرید. چرا که هزینه جرم گیری دندان ها نسبت به هزینه های جراحی دندان بسیار ارزان تر می باشد. البته این هزینه ها با توجه به ابزارهای پیشترفته دندانپزشک شما کمی متغیر است. بهر حال قبل از انجام جرم گیری دندان ها حتما با ما در کلینیک دندانپزشکی تهران مشورت کنید.

یک روش بدون درد

قبل از شروع جرگیری، دندانپزشک به صورت موضعی دندان ها و لثه هایتان را بی حس می کند. بنابر این شما در طول جرم گیری دندان ها هیچ دردی را احساس نخواهید. مدت زمان بی حسی تا زمانی که جرم گیری کاملا تمام نشده است باقی می ماند. پس به هیچ عنوان نگران درد ناشی از جرم گیری دندان نباشید.

به سرعت بهبود میابد

پس از جرم گیری ممکن است تا چند روزی کمی درد و خونریزی داشته باشید که این علائم برای جرم گیری دندان طبیعی است. بعد از چند روز به سرعت درد و خونریزی از بین می رود. بعد از ان باید یکبار دیگر به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک دندان هایتان را معاینه کند و مطمئن شود که جرمگیری کاملا انجام شده و دندان هایتان درمان شده اند و مقاله مراقبت های بعد از جرم گیری دندان را مطالعه کنید.

کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر با کلیه خدمات لیزر و جرم گیری دندان با کادری مجرب در خدمت شما عزیزان می باشد. هدف ما سلامتی و زیبایی دهان و دندان های شما می باشد. چرا که دندان های سالم نه تنها باعث زیبایی و شادابی چهره می گردد بلکه از تجمع باکتری ها و بیماری های لثه و دهان هم جلوگیری می کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد خدمات ما، نوبت دهی با کینیک دندانپزشکی تهران تماس حاصل فرمایید.

منابع :

همه چیز درباره ی جرم گیری دندان ها