کاربرد لیزر در دندانپزشکی

داشتن لبخندی زیبا برای هر فردی لذت بخش است به همین دلیل از روش های بهتر و بروزتر در دندانپزشکی برای خلق لبخندی زیبا استفاده می کنند . یکی از روش های نوین که در کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر نیز استفاده می شود و کاربرد بسیاری دارد ، استفاده از لیزر در درمان دندان ها می باشد که به طور چشمگیری رو به گسترش است . هدف ما از این مقاله بررسی کاربردهای لیزر در دندانپزشکی و ذکر مزایا و معایب لیزر در درمان است که همراهی شما عزیزان را نیز می طلبد.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی

امروزه کاربرد و استفاده از لیزر در سلامت انسان و بویژه دندانپزشکی بسیار گسترده شده است و بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی و مراکز درمانی دندانپزشکی زیبایی از کاربردهای نوین لیزر بهره می برند . لیزرهای دایود، اِن دی و اربیوم از پرکاربردترین نوع لیزر ها در دندانپزشکی هستند . لیزر دایود و ان دی برای درمان بافت های نرم دهان مانند لثه و زبان استفاده می شوند و اربیوم برای بافت سخت دندان ها کاربرد دارد .
در دهه اخیر تکنولوژی استفاده از لیزر پاسخگویی نوین درمان های دندانپزشکی است . روش‌های جدید لیزر در ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته اند. نور لیزر با قدرتی که دارد می تواند بافت دندان را ترمیم یا برش دهد . لیزر نقش بسزایی در درمان های بیماری های دندان و دهان در دندانپزشکی دارد. روش لیزر در دندانپزشکی روشی بسیار ایمن است. به ویژه این که افرادی که در دندانپزشکی از لیزر استفاده می‌کنند در استفاده از لیزر کاملا متخصص هستند و جای هیچگونه نگرانی در روند درمانی نیست .
لیزر در تمامی زمینه های درمانی دندانپزشکی کاربرد دارد . مهمترین کاربرد لیزر در دندانپزشکی زیبایی ، سفید کردن دندان ها می باشد که با به کارگیری ماده بلیچینگ سرعت انجام کار و سفید کردن دندان ها افزایش می یابد . یکی دیگر از کاربردهای لیزر در دندانپزشکی جراحی لثه و حذف بافت اضافی در لثه ها است . علاوه بر کاربردهایی که تا کنون از لیزر گفته شد می توان به درمان بوی بد دهان با لیزر اشاره کرد که در این روش حفره های دهانی که موجب ایجاد بوی بد در دهان می شوند با لیزر کاملا بر طرف می شوند . ترمیم پوسیدگی دندان و درمان حساسیت های دندانی هم از کاربردهای لیزر در دندانپزشکی هستند .

لیزر روش ایمن و مؤثر برای درمان دندان ها

استفاده از لیزر یکی از روش درمانی بسیار مدرن و پیشرفته در دندانپزشکی محسوب می‌شود. متخصصین و دندانپزشکان درمان با لیزر ، دوره های استفاده از لیزر را به طور کامل گذرانده و با اگاهی کامل و رعایت نکات ایمنی لیزر را برای درمان بیماران خود استفاده می کنند . به طور کلی روش لیزر درمانی دندانپزشکی ایمن است و این اطمینان را می توان به بیمار داد که از روشی کاملا بی خطر و ایمن برای درمان دندان های وی استفاده می شود . در درمان بیمار با لیزر تمامی موارد امنیتی برای پیشگیری از بروز هر گونه خطر و آسیب با احتیاط کامل رعایت خواهند شد.

مزایا کاربرد لیزر در دندانپزشکی

دندانپزشکی بدون درد با استفاده از لیزر

در طول درمان با لیزر و حتی پس از انجام روند درمانی ، بیمار هیچ دردی و مشکلی احساس نخواهد کرد.

عدم استفاده از لیزر در دندانپزشکی

۱٫ احساس درد در طی و بعد از تراش دندان برای بیمار
۲٫ استفاده از بی حسی و تزریق آن برای از بین بردن درد در طی تراش دندان
۳٫ ایجاد تورم
۴٫ خونریزی بیش از حد در محل آسیب دیده
۵٫ روند طولانی مدت التیام زخم
۶٫ امکان ایجاد ترک در دندان هنگام دریل کردن دندان
۷٫ آسیب دیدن و حذف بافت های سالم در حین تراش
۸٫ تضعیف شدن دندان ها با اعمال برش های خشن
۹٫ امکان پخش شدن عفونت های بیمار بسیار است .
۱۰٫ لرزش بیش از حد ، سر و صدا و زمان طولانی برای تراش محل موردنظر

دلایل و مزایای انتخاب واتر لیزر

۱٫ با استفاده از لیزر نیاز به دریل کردن دندان نیست .
۲٫ عدم احساس درد و تورم در بیمار با کاربرد لیزر در درمان .
۳٫ هچگونه ترک خوردگی غیر ضروری در دندان ها ایجاد نخواهد شد .
۴٫ عدم تضعیف شدن دندان ها در روش درمانی لیزری دندان ها
۵٫ عدم نیاز به جراحی در صورت امکان
۶٫ عدم نیاز به تزریق بی حسی جهت درمان
۷٫ دقت بالا در انجام روند کاری
۸٫ حذف بافت های پوسیده دندان بدون آسیب به بافت های سالم
۹٫ کاهش شدید پوسیدگی دندان ها و کاهش باکتریایی
۱۰٫ ضدعفونی کردن و استرلیزه کردن تمامی سطوح دندان
۱۱٫ ترمیم کردن طرح دندان ها خیلی بهتر مواد پرکننده دندان
۱۲٫ عدم ایجاد عفونت پس از انجام درمان
۱۳٫ عدم ضرورت به استفاده از فلزات و برداشته های تیز
۱۴٫ عدم ایجاد سر و صدا زیاد در حین درمان

با توجه به توضیحات فوق به طور قطع می توان گفت لیزر در دندانپزشکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی دندانپزشکی محسوب می‌شود. در صورتی که از مشکلات دندانپزشکی رنج می برید و می خواهید با کمترین درد و آسیب و بالاترین احتمال موفقیت در انجام درمان و همچنین روند التیام سریع تر ، مشکلتان را حل کنید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات لیزر درمانی کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر در تهران است.کلینیک داندانپزشکی خانه لیزر با استفاده از معتبرترین دستگاه های لیزر دندان ، دندانپزشکی بدون درد و ایمنی را برای شما فراهم خواهد کرد.