جستجو
 

وبلاگ

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن یا  Bleaching

سفید کردن دندان ها یا Bleaching ، یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی در کلینیک های دندانپزشکی سراسر جهان است. درک مزایای سفید کردن دندان ها سخت نیست در واقع داشتن دندان های سفید و تمیز ، مزایایی همچون لبخندی زیباتر و افزایش اعتماد به نفس فرد را دارد. همچنین سفید کردن دندان ها می تواند برخی از اثرات افزایش سن و یا حتی سیگار کشیدن را رفع کند و لبخندی زیبا را به هر فردی در هر شرایطی هدیه کند.

سفید کردن دندان ها عملی کاملا ایمن برای دندان ها است و در غالب روشی پایدار برخلاف ظاهرش، روی دندان های شما تاثیر نمی گذارد . با این وجود، مهم است که بعد از سفید کردن دندان ها مراقب پوشش مرواریدی و سفید رنگ آن ها باشید و مطمئن شوید که زمان طولانی ترین سفید باقی خواهند ماند . بسیاری از افراد راغب هستند بدانند که چگونه می توانند لبخند خود را پس از این روش فوق العاده سفید نگه دارند که خوشبختانه کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر چند قدم ساده برای انجام این کار برای شما شرح خواهد داد.

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن یا Bleaching

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن یا Bleaching

اجتناب از غذا یا نوشیدنی که دندان ها را لکه دار می کنند.

راه های بسیاری وجود دارد که دندان ها می توانند رنگ آمیزی شوند، اما یکی از معمول ترین آن ها خوردن یا نوشیدن خوراکی ها و مواد غذایی مختلف است که بر مینای دندان تاثیر دارند. این به ویژه برای دوره پس از سفید شدن نیز صادق است ، بنابراین در روزهای بعد از سفید کردن دندانهایتان به آنچه که می خورید دقت بیشتری داشته باشید. بزرگترین مجرمان ایجاد لکه روی دندان ها نوشیدنی هایی مانند قهوه ، چای و  نوشابه ها به همراه غذا و شکلات ها هستند . به عنوان مثال ، اگر این مواد غذایی بتوانند یک پیراهن سفید را رنگ کنند، احتمالا دندان های شما را نیز می توانند لکه دار کنند. خود را در استفاده از مواد غذایی که دندان ها را لکه دار می کنند محدود کنید محدود کنید . مصرف محصولاتی که ممکن است دندان هایتان را لکه دار کنند زمان سفید ماندن دندان های شما را کاهش می دهند.

 

نوشیدنی ها

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن یا Bleaching

همه می دانیم در حال حاضر راه حلی ممکن که تمامی مواد مضرر و موثر در دندان ها را به طور کامل از بین ببرد و دندان ها را تمیز کند ، عملی نیست. در عوض ، مصرف این محصولات را محدود کنید و بعد از خوردن مواد غذایی و یا نوشیدنی هایی که ممکن است لکه روی دندان های شما ایجاد کنند حتما آب بنوشید یا دهان خود را شستشو دهید. برخی دندانپزشکان توصیه می کنند هر زمان که ممکن است نوشیدنی ها را با یک نی بنوشید ، اما زمانی که به نوشیدنی هایی مانند قهوه می رسد هر روشی که راحت هستید استفاده کنید.

راه واقعی و درست برای حفظ سفیدی دندان ها شما این است که مراقبت های ببیشتری را با مسواک زدن منظم داشته باشید.

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن

راه جدی تر برای حفظ دندان های سفید شما این است که مراقبت های خوبی از آنها با مسواک زدن منظم و بهداشت دهان و دندان داشته باشید. استفاده از برخی خمیر دندان های سفید کننده تخصصی می تواند گام دیگری باشد ، اما با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که انتخاب شما مناسب است.

به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد که رعایت آن ها پس از سفید کردن دندان ها لازم است :

اجتناب از خوردن خوراکی ها و نوشیدنی هایی که حاوی رنگ دانه می باشند و کاهش نوشیدن چای پررنگ ، قهوه و شکلات و نوشابه . در صورت استفاده از این مواد غذایی باید دندان های خود را شستشو دهید .

اجتناب از خوردن غذاهای سرد و اسیدی .

رعایت بهداشت دهان و دندان جهت طولانی تر کردن روند سفیدی دندان ها .

کاهش مصرف دخانیات و استعمال سیگار .

شستشو و ماساژ لثه ها با آب گرم پس از بلیچینگ دندان ها برای جلوگیری از ایجاد التهاب در لثه ها .

 

به هر حال نتایج به دست آمده نیز عمر طولانی تری خواهد داشت اگر دندان هایتان حرفه ای تمیز و سفید شده باشند . در نهایت ، اثرات سفید کردن دندان ها تا ابد ادامه نخواهد یافت ، اغلب یکبار در سال یا بیشتر برای تکرار آن لازم است . با مراقبت های دندانپزشکی بعد از سفید کردن دندان ها ، می توانید لبخند خود را برای مدت طولانی تری داشته باشید.

منبع  

مراقبت از دندان ها بعد از سفیدکردن
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید