جستجو
 

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با لیزر

داشتن دندان هایی زیبا یا طرح لبخند جذاب خواسته ی هر فردی ست . گاهی اوقات پیش می آید که دندان ها رنگ نامناسبی پیدا می کنند و رنگدانه هایی روی آنها بوجود می آید که برای زیبا کردن آنها باید این مشکلات را رفع کرد . روش های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد که اغلب آن ها به اندازه کافی موثر هستند اما میزان آسیبی که به بافت دندانی وارد می شود، در این روش ها با یکدیگر متفاوت است. این آسیب ها شامل سایش و ترک های ریز در سطح دندان و حساسیت های دندانی پس از سفید کردن می باشند. یکی از بهتری و موثرترین روش های سفید کردن دندان با لیزر یا بلیچینگ دندان است .

سفید کردن دندان با لیزر برای کسانی که به دنبال روشی سریع و بدون بازگشت برای دستیابی به دندان هایی سفید و مرواریدی هستند، بهترین انتخاب است . سفید کردن دندان ها با لیزر روشی است که امروزه در بسیاری از کلینیک تخصصی دندانپزشکی انجام می شود.

یکی از شاخه های اصلی دندانپزشکی ، سفید کردن دندان با لیزر یا بلیچینگ دندان است. برای شروع روند سفید کردن دندان ، ابتدا ژل یا گارد محافظ را روی لثه قرار می دهند و بعد از آن ماده سفید کننده را مستقیما روی دندان ها قرار داده می شود. در مرحله بعد ماده سفید کننده دندان با استفاده از لیزر را گرم می کنند تا موثرتر واقع شود و روند کار بلیچینگ سریع تر انجام گردد . سفید کردن دندان با لیزر فرآیندی سریع است، زیرا لیزر محلول هیدروژن پراکسید را فعال کرده و نتایج دلخواه را برای بیمار به همراه دارد. ماده سفید کننده برای سفید کردن دندان ها با لیزر ژل هیدروژن پراکسید است . این ژل بسیار قوی است و نتایج شگفت انگیزی را ایجاد می کند . با فعال شدن ژل پراکسید هیدروژن توسط نیزر نتایج آنی نمایان می شود . در کلینیک دندانپزشکی ، دندانپزشکان معمولا از ژل هیدروژن پراکسید با غلظت ۲۵ تا ۴۰ درصد استفاده می کنند. به دلیل بالا بودن غلظت ژل سفید کننده باید مراقب آسیب ندیدن لب ها، لثه ها و بافت های دیگر دهان بود.

با استفاده از روش سفید کردن دندان با لیزر می توان به مشکلات دیگر دهان مانند بیماری لثه ، پوسیدگی دندان پرداخت و این دلیلی است که بیشتر  بیماران این روش را ترجیح می دهند.

ثابت شده است که لیزرها کمترین آسیب ممکن را به سطح دندان ها در روند سفید کردن دندان ها می رسانند و نه تنها موجب حساسیت دندانی نمی شوند بلکه حساسیت های قدیمی را نیز کاهش می دهند. نکته مهم دیگر کاهش زمان مورد نیاز برای سفید کردن دندان در مطب می باشد که با استفاده از لیزر این زمان به نصف و در مواردی حتی زمان انجام آن تا یک چهارم روش های معمول سفید کردن دندان ها کاهش می یابد.

مزایای سفید کردن دندان با لیزر

اثرات درمان با لیزر از چند ساعت بعد از انجتم فرآیند قابل مشاهده است ، به همین دلیل است که از لیزر ، سریع ترین روش درمان دندانپزشکی یاد می شود . لیزر یکی از بهترین ابزارهایی است که در زمینه دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته و با آن می توان به بهترین نتایج و رضایت بیشتر بیمار رسید. سرعت انجام عملیات دندانپزشکی و درمان دندان بیمار با لیزر نیز بیشتر رضایت بیماران را جلب کرده است . امروزه به دلیل پر مشغله بودن افراد جامعه از روش های سریع درمانی بسیار استقبال می شود . تصور کنید قبل از این درمان با دوستان خود یا فردی جدید ملاقات می کنید، سپس خود را بعد از انجام این درمان در حال ملاقات با همان فرد فرض کنید. بعد از سفید کردن دندان با لیزر بدون شک اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد .

سفید کردن دندان ها در خانه لیزر

در کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر سفید کردن دندان به کمک لیزر با ژل آمریکایی مخصوص خود دستگاه انجام می پذیرد که عموما نسبت به دیگر ژل ها دو درجه رنگ دندان را سفیدتر می کند، حساسیت دندانی کمتری ایجاد می کند، به بافت دندان آسیب نمی رساند و ماندگاری بیشتری دارد . سفید کردن دندان یکی از مهمترین خدمات کلینیک دندانپزشکی  خانه لیزر می باشد که توسط متخصصین مجرب ارائه می شود.