جستجو
 

جراحی دندان عقل و کشیدن دندان

جراحی دندان عقل

دندان عقل در سنین نوجوانی شروع به رشد می کند . با شروع فرایند رشد دندان عقل ، دندان های دیگر تحت فشار قرار می گیرند و به مرور ممکن است خراب شوند . در بسیاری از موارد دندان عقل با پر کردن فضای خالی فک باعث کج شدن دندان های مجاور خود می شود و به استخوان فک نیز فشار وارد می کند .

وقتی دندان عقل درون استخوان فک باشد و به طور کامل رشد کرده باشد فقط با انجام رادیوتراپی و یا پرتو درمانی می توان مشکلات ایجاد شده را تشخیص داد. اما زمانی که دندان عقل از لثه بیرون آمده باشد ، در صورت نیاز می توان آن را به راحتی و با روش های مختلف کشید و یا جراحی کرد . زمانی به جراحی دندان عقل نیاز است که دندان عقل زیر لثه پنهان شده باشد . عمل جراحی دندان عقل امروزه به روش های مختلفی انجام می شود .

زمان مناسب برای جراحی دندان عقل

همانطور که اشاره شد دندان های عقل در طول سنین نوجوانی شروع بع رشد می کنند و ریشه های آنها در این سنین تشکیل میشوند. در نتیجه بهتر این جراحی دندان عقل در ابتدای زمان رویش ریشه ها که دو سوم ریشه های دندان عقل تشکیل شده ، انجام شود تا جراحی دندان کمترین عوارض پس از جراحی را داشته باشد. دیر اقدام کردن برای کشیدن دندان عقل باعث می شود که مدت زمان درمان طولانی شود البته با افزایش سن ، ریشه دندان عقل محکم تر شده و جراحی و کشیدن آن با مشکلاتی از جمله آسیب وارد کردن به اعصاب برای بیمار باشد.

روش عمل جراحی دندان عقل

 جراحی دندان عقل به روش معمول و همیشگی لایه ای از با ابزار مخصوص دندانپزشکی از استخوان دندان جدا می شود . چند قطعه کوچک از دندان شکسته و سپس زخم لثه شستشو داده شده و در پایان زخم با بخیه بسته میشود تا از خونریزی جلوگیری شود . در روش سنتی که بوسیله فرزهای جراحی انجام می شود فشار زیادی را به استخوان منتقل کرده ، سرعت بالایی ندارند و خرده های ریز استخوانی را در محل جراحی باقی می گذارد. مجموعه این موارد سبب افزایش زمان جراحی و عوارض پس از جراحی می شود. بیمار باید یک هفته پس از کشیدن دندان عقل، مجدد به دندانپزشک مراجعه و بخیه دندان را بکشد.

کشیدن دندان عقل

جراحی دندان عقل با لیزر

برای جراحی دندان عقل از روش های جدیدتری مانند لیزر نیز استفاده می شود. با استفاده از لیزر در کلینیک دندانپزشکی بدون هیچگونه اعمال فشار به استخوان فک، جراحی انجام می شود. این مساله به باقی نگذاشتن خرده های استخوانی در محل جراحی و همچنین انجام جراحی در زمان کوتاه ، سبب کاهش کاملا محسوس عوارض بعد از جراحی می شود. جراحی دندان عقل با استفاده از لیزر دوره نقاهت کمتری دارد و همچنین مدت زمان انجام آن نسبت به روش سنتی کوتاه تر است و خونریزی و درد آن نیز کم می شود. بهبود و تسریع در درمان و دستیابی به نتایج بهتر برای کشیدن دندان عقل بدون درد و با خونریزی کمتر از مزایای استفاده از لیزر می باشد.

درمان و کشیدن دندان عقل با لیزر طی دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول جراحی دندان عقل با لیزر ، بافت اطراف دندان توسط لیزر جدا شده  و به شل شدن دندان در استخوان فک کمک می کند. در مرحله اول به دلیل استفاده از لیزر به راحتی می توان دندان عقل را از حفره ایجاد شده خارج کرد . در مرحله دوم پس از خارج کردن دندان عقل محل خونریزی سوزانده شده و باکتری های باقی مانده در حفره دندان خنثی می شوند. استفاده از لیزر در کشیدن دندان عقل به رشد بافت نرم ، سالم و استخوان نیز کمک می کند. این موارد نقش موثری در درمان بیمار خواهند داشت. توصیه متخصصین کلینیک دندانپزشکی خانه لیزر استفاده از روش درمانی دندان عقل با لیزر است که با مزیت های یاد شده از این روش به درمان بیمار را نیز سریع تر و راحت تر می کند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی خانه لیزر در تهران به پشتوانه تجربه و دانش دندانپزشک های متخصص خود و برخورداری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های و بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد در دندانپزشکی و هزینه‌های مناسب ، بهترین خدمات ممکن را در زمینه دندانپزشکی به بیماران هدیه می‌دهد.