دندانپزشکی اطفال

بزرگترین مشکل در درمان پوسیدگی دندان های کودکان ترس از تزریق ، درد و صدای ناهنجار توربین های دندانپزشکی است اما لیزرها می توانند در اغلب موارد درمان هایی آسوده بدون درد، صدا ، فشار و نیاز به بی حسی برای کودکان به همراه داشته باشنداستفاده از لیزرها در درمان بیماری های ریشه دندان های شیری ، بدون نیاز به تزریق بی حسی و بدون درد ، جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی بسیار مضر متداول در دندانپزشکی اطفال می باشندترمیم و عصب کشی اطفال در کلینیک دندانپزشکی ما به کمک دستگاه لیزر اربیوم انجام می پذیرد. بعلاوه در این مجموعه محیطی فراهم شده تا کودک در آن احساس آرامش و شادی داشته باشد. کودک می تواند قبل از آغاز درمان در همان محیط به بازی پرداخته و در حین درمان نیز به تماشای کارتون بنشیند. جایزه های کوچک پایان درمان نیز خاطره ای خوش را برایش به یادگار خواهد گذاشت.

تخصص دندانپزشکی اطفال توجه ویژه ای در زمینه دندانپزشکی کودکان از بدو تولد تا نوجوانی به خود جلب کرده است. به دلیل اهمیت دندانپزشکی کودکان ، یک دندانپزشک اطفال باید از تجربه و مهارت حفظ سلامت دندانها ، لثه و به طور کلی دهان کودکان در مراحل مختلف رشد کودک برخوردار باشد. همانطور که می دانید در شش ماهگی دندان های شیری شروع به رشد می کنند و از ۶ تا ۷ سالگی کودک دندان های دندان های شیری جای خود را به دندان های دائمی داده و دندان های دائمی رشد می کنند و جایگزین دندان های شیری میشوند.  در صورتی که سهل انگاری در مراقبت از سلامت دندان های کودک شود ، احتمال بروز پوسیدگی دندان و بیماری های دیگر که باعث عوارض و مشکلات دائمی برای دندان های کودک می شود بسیار زیاد خواهد بود.

دندان پزشکی اطفال

اهمیت دندانپزشکی اطفال

کودکان دارای ویژگی های روحی خاص خود هستند و برای درمان دندان ها و معاینه تحمل ندارند و همکاری لازم را با دندانپزشک اطفال نمی کنند . در دندانپزشکی کودکان ، پزشک معالج با استفاده از روش های کاربردی به خوبی عمل معاینه و درمان را به انجام می رساند تا کودک نهایت همکاری را داشته باشد . برای راحت تر شدن روند درمان دندانپزشکی کودک از ابزارهای مناسب و سرگرم کننده کودکان استفاده می شود تا کودک به اسانی درمان دندان ها را بپذیرد . محیط دندانپزشکی نیز یکی از عواملی ست که می تواند در انجام بهتر درمان دندان های کودک نقش موثری داشته باشد . سرگرم کردن کودک قبل از درمان و در حین درمان با اسباب بازی ها و کارتون از جمله مواردی ست که تاثیرگذار هستند . دندانپزشک اطفال طیف وسیعی از روش های درمانی دندان ها را ارائه میدهد تا بتواند در سلامت دهان و دندان کودک کمک شایانی نماید.

دندانپزشکی اطفال با لیزر

با پیشرفت تکنولوژی دندان پزشکی ، استفاده از لیزر با وجود تاخیری که در ورود به دنیای دندانپزشکی داشته است ، توانسته انقلاب بزرگی را در علم دندانپزشکی و تسریع و راحتی روند درمانی دندان ها ایجاد کند . در شیوه های قدیمی که در دندانپزشکی کودکان استفاده میشد به دلیل درد ، خونریزی و بخیه کودکان به سختی تن به درمان دندان های خود می دادند و والدین نیز با سختی بسیار فرزندان خود را برای درمان راضی می کردند. اما امروزه با ورود روش های نوین دیگر نیازی به تحمل درد و سختی نیست . در گذشته درمان درد ها و بیماری های دندان ها به سختی و با زحمت بسیار انجام میشد و بیمار با مشکلات بسیاری مواجه بود اما اولی با روش جدید احتیاج به تحمل سختی نیست. در گذشته وقتی دندانی دچار پوسیدگی عمیق و آبسه میشد بیمار با مشکلات زیادی مواجه بود. اما امروزه دندانپزشک اطفال با استفاده از لیزر کم توان به استریل و ضدعفونی کردن دندان های کودک می پردازد . در واقع روند درمانی با لیزر با کاهش درد و التهاب لثه ها و دندان ها همراه خواهد بود .

تکنولوژی لیزر تحولی بزرگ و موثر در درمان و مراقبت های دندانی در دندانپزشکی اطفال بوده است . استفاده از لیزر جایگزین عالی برای درمانهای طولانی مدت ، دردهای شدید و رفع ترس کودکان است. لیزر برای درمان دندان های کودکانی که شرایط ویژه ای دارند و یا مشکلات حساسی دارند ، بهترین گزینه است.